fbpx
  • 0
child painting

Πώς Μαθαίνει Ένα Παιδί Ξένη Γλώσσα;

child painting

Πώς Μαθαίνει Ένα Παιδί Ξένη Γλώσσα;

Σύμφωνα με το Βρετανικό Συμβούλιο, τα μικρά παιδιά μαθαίνουν μια ξένη γλώσσα ασυναίσθητα και μέσω της μίμησης, χωρίς να μεσολαβεί κάποια διαδικασία εκμάθησης, μέσα από ευχάριστες δραστηριότητες και παιχνίδια. Το γεγονός ότι δεν έχουν βεβαρημένο ακαδημαϊκό πρόγραμμα, ούτε εργασίες για το σπίτι βοηθάει στη χαλαρή εξάσκηση, χωρίς άγχος.Η ενασχόλησή τους με τη γλώσσα από μικρή ηλικία όχι μόνο ενισχύει την απόκτηση καλύτερης προφοράς αλλά δίνει και τη δυνατότητα να ταυτιστούν με τη γλώσσα και την κουλτούρα της.

Το Ταξίδι Ξεκινάει!

Η κατανόηση έρχεται πριν από την ομιλία και παρόλο που ίσως σε αυτή την ηλικία δεν κατανοούν όλα όσα κάνουν ή ακούνε στην ξένη γλώσσα, είναι ικανά να αντιληφθούν τη γενική ιδέα. Καταλαβαίνουν το γενικό νόημα μέσα από λέξεις-κλειδιά και τα υπόλοιπα τα ερμηνεύουν με βάση αυτές.

Στην αρχή ίσως υπάρξει η λεγόμενη «σιωπηλή περίοδος» κατά την οποία το παιδί προσλαμβάνει την πληροφορία και δεν παράγει λόγο. Αυτό είναι απολύτως φυσιολογικό και δε θα πρέπει να ασκείται κάποια πίεση στο παιδί αναγκάζοντάς το να επαναλάβει λέξεις και φράσεις, αν δε νιώθει ακόμη έτοιμο. Όταν νιώσει έτοιμο θα μπορέσει να πει μεμονωμένες ίσως λέξεις που έχει ακούσει από πριν. Αργότερα οι λέξεις και οι φράσεις αυτές, προϊόντα μίμησης προς το παρόν, θα χρησιμοποιηθούν κατά τον πειραματισμό και τη σύνθεση δικού του λόγου.

Επιτρέπουμε τα λάθη και δεν τα διορθώνουμε με τρόπο που θα μειώσει την προσπάθεια  του παιδιού καθώς αυτό θα του δημιουργήσει φόβο και ίσως καθυστερήσει την αυθόρμητη παραγωγή λόγου. Ένας τρόπος να διορθώσουμε αυτό που είπε το παιδί είναι να το επαναλάβουμε με το σωστό τρόπο.

Στο περιβάλλον εκμάθησης τα παιδιά θα πρέπει να αισθάνονται ασφάλεια. Να μπορούν να εκφραστούν ελεύθερα χωρίς το φόβο του λάθους και της αξιολόγησης. Οι δραστηριότητες θα πρέπει να είναι ενδιαφέρουσες, να έχουν σχέση με το άμεσο περιβάλλον και επίπεδο γνώσης των παιδιών π.χ. σπίτι και οικογένεια, ώστε να ασχολούνται με θέματα τα οποία είναι οικεία.

Οι δραστηριότητες μπορούν να περιλαμβάνουν παιχνίδι (όπως πάζλ), ζωγραφική, κίνηση, παραμύθι και θέατρο.

Ένα τέτοιο πρόγραμμα είναι το SuperStarters για παιδιά 5 – 7 ετών που έρχονται σε πρώτη επαφή με τα Αγγλικά. Περισσότερα για αυτό το πρόγραμμα μπορείτε να δείτε εδώ.

Με πληροφορίες από το British Council.

Το πρωτότυπο άρθρο μπορείτε να το βρείτε εδώ


Leave a Reply