Halloween στο μάθημα των Αγγλικών

Με αφορμή τη γιορτή του Halloween αναρωτιέμαι αν οι μαθητές χρειάζεται να μαθαίνουν για γιορτές και παραδόσεις της χώρας ή στην περίπτωση των Αγγλικών, των χωρών που μιλούν τη γλώσσα και καταλήγω πως ναι, μόνο καλό μπορεί να τους κάνει!
Η γλώσσα είναι στενά συνδεδεμένη με την κουλτούρα του κάθε τόπου. Με σεβασμό στην ηλικία των μαθητών και φυσικά στην ίδια τους την κουλτούρα, μπορούμε να γνωρίσουμε τις παραδόσεις ενός άλλου τόπου μέσα στην τάξη.
Σε καμία περίπτωση ο στόχος δεν είναι να υιοθετήσουμε τη γιορτή αλλά να εκτιμήσουμε τη θέση της στην κουλτούρα του συγκεκριμένου τόπου.
Σε αυτή την κατεύθυνση βοηθάει το κατάλληλο υλικό, όπως κάποιο video, ιστορίες, άρθρα και εικόνες. Αυτά μπορούν να χρησιμοποιηθούν ώστε να δημιουργηθεί ένα μάθημα διαπολιτισμικής κουλτούρας που συνοδεύεται φυσικά από τον αντίστοιχο εκπαιδευτικό στόχο σε επίπεδο γλώσσας. Στην περίπτωση του Halloween, π.χ. ανάπτυξη λεξιλογίου σε μικρά επίπεδα: black cat, bat, pumpkin ή αφορμή για συζήτηση και σύγκριση παραδόσεων μεταξύ χωρών σε μεγαλύτερα επίπεδα.
Βοηθάμε έτσι τους μαθητές να έχουν καλύτερη κατανόηση των Αγγλικών μιας και μαθαίνουν να τα χρησιμοποιούν ικανοποιώντας κάποια ανάγκη και αυτό με τη σειρά του συμβάλλει στην ανάπτυξη των επικοινωνιακών δεξιοτήτων τους.
Ας μην ξεχνάμε πως οι σημερινοί μας μαθητές είναι οι αυριανοί πολίτες και επαγγελματίες που καλούνται να ανταπεξέλθουν σε ένα διεθνές πολυπολιτισμικό περιβάλλον.

Κατερίνα Λαζαρίδη – Υπεύθυνη σπουδών και ακαδημαϊκών προγραμμάτων του Learn Away